نمایشگاه بهار گالری فرزاد 2017/01/24

نمایشگاه فراخوان بهار گالری فرزاد

فراخوان نمایشگاه هنرهای تجسمی استقبال از بهار از طرف گالری فرزاد در اسفندماه سال ۹۴ برگزار شد. اثر بنده به‌عنوان برگزیده‌ی بخش طراحی از طرف داوران فراخوان انتخاب شد. بیانیه‌ی داوران و اثر بنده را این‌جا بخوانید:

بیانیه هیات داوران

در بخش طراحی، به دلیل توجه به عناصر پایه طراحی (خط) و ترکیب آن با واقعیت جسم بی جان ماهی در یک ترکیب بندی پویا اثر آقای امین معظمی از مشهد به عنوان اثر برگزیده اعلام می شود. به همین صورت به خاطر ارائه یک زاویه دید جسورانه در قالب تلفیق موضوعات فرهنگی متنوع و به روز در چارچوب یک فضای سوررئال از طراحی «ماهی و من» اثر آقای پیمان قاسمی خجسته از تهران تقدیر می شود.

در بخش تصویرسازی، اول به دلیل تسلط در اجرا و روایت گری تخیلی در چارچوب یک قاب و دوم به دلیل پرداختن به عناصر بصری و فرهنگی ایرانی درون یک فضاسازی مدرن و امروزی، اثر خانم مهسا طالع پسند از اصفهان به عنوان اثر برگزیده اعلام می شود. همچنین با تاکید بر خصیصه داستانگویی در یک اثر تصویرسازی در کنار فضاسازی گرافیکی موفق با استفاده از تکنیک کلاژ اثر خانم فائزه مهدی پناه از مشهد شایسته تقدیر شناخته شده است.

در بخش نقاشی نیز، با توجه به بزرگنمایی فیگوراتیو ماهی قرمز نه در تنگ ماهی، نه در آبی دریا، بلکه در ظلمات آسمان کبود و بکارگیری هدفمند کنتراست رنگ و نور و سایه، اثر خانم صدیقه طوطی از مشهد برگزیده شده است. به همین صورت به دلیل ارائه یک فضای وهم آلود و تأمل برانگیز با استفاده مناسب از ترکیب مواد و رنگ اثر خانم مریم واحدیان رضایی از مشهد مورد تقدیر قرار گرفته است.

و در نهایت در بخش حجم تنها یک کار به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است. به خاطر ارائه یک تصویر انتزاع یافته از ماهی با استفاده جسورانه از موادی کاملا غیر متجانس و ارائه یک چیدمان منفصل که مخاطب را دعوت به تماشای خود در قالب یک ارتباط تعاملی می کند، حجم «ماهی مدرن» کار خانم فروز آزادی طهرانی از نیشابور به عنوان اثر برتر در این بخش معرفی می شود.

گروه داوران نمایشگاه به افتخار بهار در سال ۹۴
غلامحسین سهرابی
محمود آزادنیا
محمد جعفر پاکروان
داوود مرگان
فرید یاحقی