گالری صفر فضایی برای نمایش هنر دیجیتال 2018/05/24
 

دوران راهنمایی به‌خاطر رشته‌ی خواهرم به برنامه‌نویسی علاقمند شدم و دبیرستان برای یک‌سری فعالیت‌های خارج از درس برنامه‌نویسی یاد گرفتم. برخلاف توصیه‌ی اطرافیانم مبنی بر این‌که مهندسی نرم‌افزارو ادامه بدم برای لیسانس به دلایلی معماری رو انتخاب کردم و بعدن فهمیدم به درد معماری نمی‌خورم. بعدش تصمیم گرفتم نقاش شم. یعنی از خیلی زودتر تصمیم گرفته بودم نقاش شم ولی خب زندگی همیشه اون‌طوری پیش نمی‌ره که آدم می‌خواد.

در این مسیری که تازه اولشم، با این‌که سال‌های سختی کارهایی رو انجام دادم که بهشون علاقمند نبودم، ولی چیزهای خیلی زیادی یاد گرفتم و الان تمام تلاشمو می‌کنم که از همه‌ی چیزهایی که یاد دارم در کارم استفاده کنم. این‌که تونستم این فرصت رو بوجود بیارم که تمام‌وقت نقاشی کنم باارزش‌ترین دستاورد زندگیمه چون نقاش تمام‌وقت بودن واقعن کار دشواریه ولی اعتقاد دارم نه‌تنها ناممکن نیست بلکه با ناممکن بودن خیلی فاصله داره و تنها لازمه‌ش اینه که به مشکلات پیش رو متفاوت نگاه کنی و البته یه‌کم هم شانس داشته باشی.

گالری صفر پروژه‌ایه که سعی کردم تمام چیزهایی رو که در ده سال اخیر یاد گرفتم یعنی برنامه‌نویسی، معماری، نقاشی، تاریخ‌ و اقتصاد هنر روش پیاده کنم. گالری صفر در بستر رسانه‌ی هنر اینترنت و هنر مفهومی تعریف می‌شه ولی در نقاشی بودن از هیچ نقاشی رنگ‌روغن روی بومی کم نمی‌آره. در فرم گالری صفر دانسته‌هام رو در مورد رنگ‌آمیزی، بافت، بازنمایی، کنترل لبه‌ها، و دیگر ویژگی‌های ساختاری نقاشی پیاده کرده‌ام. راه حلی، که به نظر خودم خلاقانه‌ست، در تمرین برای حل مشکلات اقتصادی بازار هنر پیچیده و معلول جغرافیایی که توش زندگی می‌کنم ارائه دادم که در ارتباط با ویژگی کلیدی هنر مفهومی، یعنی ماده‌زدایی هنر تعریف می‌شه. از رسانه‌ی اصلی گالری صفر یعنی هنر اینترنت برای از بین بردن مرزهای نامرئی بین گالری و اقشار ظاهرن نامرتبط با هنر استفاده کرده‌ام. تا همین امروز که مدت خیلی کوتاهی از تولد گالری می‌گذره حدود ۲۵۰ نفر از گالری صفر بازدید کردن که بیشتر از صد نفرشون افرادی هستند که تا به حال هیچ‌کدوم از گالری‌های هنری تهران رو از نزدیک ندیدن و برای اولین بار با مفهوم گالری‌گردی آشنا می‌شن و این برای من نشانه‌ی یک دستاورد بزرگه.

گالری صفر برای من یک پروژه‌ی بلند مدته که می‌تونه در معنی بازی هنر که واردش شدم تغییر ایجاد کنه. اگر دوست داشتید بیشتر بدونید می‌تونید تو سایت گالری صفر بچرخید و در موردش یاد بگیرید.

این پروژه متوقف شده است.

وب‌سایت گالری صفر